Friday, August 3, 2012

resepi : bebola oat ayam

Assalamualaikum...

hari ni nadia nak share dengan korang resepi macam kat tajuk entry tu...jomlah kita tengok bahan-bahannya...

BAHAN A


bahagian isi ayam


ubi kentang


bawang

sebiji telur


separuh kiub pati ayam


sedikit garam

sos tiram

BAHAN B


sebiji telur


oat

cara-cara 

1. satukan bahan A, kisar sehingga halus...tambah sedikit air untuk memudahkan proses mengisar.selepas dikisar, bahan tersebut akan jadi seperti ini...(ayah nadia kata, ini tempoyak...hihihi)


2. bentukkan seperti bebola menggunakan sudu...jangan risau jika bentuknya tidak bulat ketika proses ini...

3. celupkan ke dalam telur kemudian salutkan dengan oat...masa proses ni barulah korang bentukkan dia elok-elok macam kat bawah ni...


4. kemudian, goreng sehingga berwarna coklat keemasan!


siap! resepi ni korang agak-agak je bahan-bahan dia...yang kat atas ni nadia buat macam banyak rasa ayam sangat, nadia tak suka...macam muak sikit...kalau lebihkan sikit kentang okay kot...ataupun korang boleh tambah bawang goreng ke, daun bawang ke, apa-apalah yang sesuai...ikut kreativiti masing-masing...

selamat mencuba!

14 comments:

  1. sedap jugak, cubalah kak...
    modified sikit bagi lagi sedap! =)

    ReplyDelete
  2. wahh.. boleh jadi chef berjaya nie.. hikhik

    ReplyDelete
  3. fuyooo.. terliur r tgok... bila la dpt rasa masakan korg ni..ahahaha

    ReplyDelete
  4. haz : hihi..nadia pun cuba resepi orang...

    Karukord : boleh, datanglah rumah!

    Syakir : nak rasa tu susah sikitlah, rasa barra punya makanan tu senang! hahaha....

    ReplyDelete
  5. eh, barra kemungkinan nak dapat makan free tu ada! hihihi...

    ReplyDelete
  6. tu diaaa.. bab mkn ni pntg, mestii cuba nih :D

    ReplyDelete
  7. nmpk mcm sdap, insyallah blh laa lepas nie cuba...thanz tau.. :)

    ReplyDelete
  8. Ana : hehehe..mmg penting! =)_

    Twinz : cubalah, senang je! =)

    ReplyDelete
  9. boleh cuba ni..nampak ringkas je resepinya :)

    ReplyDelete
  10. liza : mmg ringkas je... =)

    chu : kdg2 je rajin~ hehe...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...