Monday, July 4, 2011

sharing is caring!

hi korang!!!
entry ni just nak share errr....i tak tahu nak panggil apa,pepatah,bidalan atau perumpamaan...ahhh,tak kisahlah...okay,ni dia...

"jka kamu memancing ikan....setelah ikan itu terlekat di mata kail,hendaklah kamu mengambil ikan itu...janganlah kamu buang begitu saja....kerana ia akan sakit sebab bisa ketajaman mata kail mu mungkin menyebabkan ikan itu akan menderita selagi ia masih hidup...

begitulah juga setelah kamu memberi banyak HARAPAN kpd seseorang...setelah ia mula menyayangi mu, memberi seluruh hidupnya untuk kamu.....hendaklah kamu menjaga hatinya....janganlah sesekali kamu meninggalkannya begitu saja...kerana dia akan terluka oleh kenangan bersamamu dan mungkin tidak dapat melupakan segalanya selagi hayatnya...."



ada cerita sebenarnya di sebalik perumpamaan di atas...masa i tengah sakan berperang dengan mr.bf dulu,tiba-tiba kawan i bagi sekeping kertas yang ada perumpamaan ni...i pun terdiam dan terkaku seketika...cheeewwwaaaahhhhh....ayat tak nak macam novel pulak kan...hehehe....yelah,kawan i ni tak tahu pun i tengah berperang dengan mr.bf...tiba-tiba dia bagi i kertas tu...

kenapa tiba-tiba i share perumpamaan ni dengan korang???sebab i baru selongkar mesej-mesej kat fb antara i dan mr.bf....hehehe...kantoi!

tapi kalau kita memahami maksud yang hendak disampaikan,insyAllah,kita akan saling menjaga hati pasangan kita atau sesiapa pun...
*peringatan untuk diri sendiri jugak....

tu jelah nak share,
bye!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...