Sunday, July 31, 2011

harapan ramadhan...

.
hi korang!
assalamualaikum...
nadia rasa happy sangat sebab berpeluang bertemu lagi bulan Ramadhan kali ini...setiap kali ramadhan nadia mesti pasang azam nak berubah kepada yang lebih baik...selalunya gagal je...hehehe...salah nadia sebab diri sendiri tak cukup kuat untuk melakukan perubahan...

so, sempena bulan ramadhan kali ini...nadia sekali lagi memasang niat untuk memperbaiki diri sendiri...jangan salah faham, bukan masa bulan ramadhan je baru nak berubah, tapi bila dalam bulan ni, semangat lain macam sikit...hehehe...

kalau korang perasanlah, setiap perbuatan kita di bulan ramadhan adalah datang dari diri kita sendiri...tak ada siapa yang pengaruh...tak ada syaitan yang menghasut...so, bila nadia buat kesilapan, nadia terfikir..."tak payah nak salahkan syaitanlah...kau sendiri yang nak buat dosa..." masa ni baru kita kenal diri kita sebenarnya...

harapan nadia untuk ramadhan kali ini...

1. menjadi permulaan untuk nadia perbaiki kelemahan diri...

2. berusaha mendekatkan diri dengan Allah...asyik lalai je...

3. mengumpul sebanyak mana pahala di bulan yang penuh bonus ni...(sebab pahala berlipat ganda pada bulan ni...)

4. mengawal amarah dalam diri dan belajar untuk jadi penyabar ... (sebab nadia cepat marah dan kurang penyabar...hehehe...)

5. semoga pendapat keampunan Allah S.W.T.

ini target/misi nadia...bukan nak menunjuk ke apa...nadia bukan orang baik sangat pun tapi dalam hati ni masih ada niat untuk mendekatkan diri kepadaNya...doakan lah nadia ye...


tu jelah...
bye~ =)

6 comments:

  1. salam ramadhan Nadia. Kuatkan semangat InsyaAllah apa yang di hajati akan tercapai ♥!!

    ReplyDelete
  2. @fariza othman : terima kasih...salam ramadhan juga... =)

    ReplyDelete
  3. ain : thank you...awak juga, selamat berpuasa... =)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...